Štrajk dopravcov

Som rád, že sa vláda a protestujúci dopravcovia sa dohodli na ukončení štrajku a verím, že rokovania prinesú riešenia. Za kľúčové považujem, aby neprimerane vysoká cestná daň, ktorá je u nás druhá najvyššia v rámci EÚ (po ostrovnom Írsku!), bola znížená a odrážala sadzby okolitých štátov a naši dopravcovia tak búdu konkurencieschopní. Samostatná kapitola je MÝTO – na tento megapodvod už roky upozorňuje KDH a Pavol Zajac, ktorý to má naštudované ako, dovolím si povedať, málokto. Už v júni 2019 sme mali detailnú tlačovú konferenciu, kde sme upozorňovali na obrovské predraženie a nezrovnalosti, ktoré vedú k ministrom dopravy za Smer-SD. Všetky závery a sumy ku ktorým sme vtedy dospeli, potvrdila aj novembrová správa Najvyššieho kontrolného úradu, ktorá konštatovala neefektívnosť mýtneho systému. Žiaľ, musím povedať, že vtedy to nie veľmi zaujímalo médiá a už vôbec nie ani jedného z politikov, ktorí sa k tomu dnes začali vyjadrovať. Je smutné, že všetky tieto vysoké dane nevidíme v kvalite našich ciest. Na Orave má Združenie oravských dopravcov navyše problémy ohľadom prejazdnosti horského priechodu Príslop v zimnom období. Pevne verím, že protesty prinútia Slovenskú správu ciest k súčinnosti so žilinskou župou pri riešení tohto dlhodobo zanedbávaného problému. Ľudí a dopravcov nezaujíma, ktorú cestu má kto v správe, chcú len za svoje dane dostať adekvátne služby. Aj preto Žilinský samosprávny kraj tlačí na vlastníka tejto cesty štát – v zastúpení Slovenskej správy ciest, aby danú situáciu riešili.





Copyright © 2017 Igor Janckulík, Design & tvorba webu: SOFTPAE - Tvorba web stránok.